Obiskovalci
Skandinavska saga 1. del Print E-mail
Mitja Jakša
petek, 29 junij 2007

Kot vsi vemo, se je pri nas t.i. SAAB scena začela organizirati pravzaprav tam nekje daljnega leta 2005. In v sami osnovi so padale ideje o nekem SAAB srečanju »tam gor« na švedskem. Ja, pa naj bodo srečanja. Pri geografiji (pa tudi preko ustnega izročila vsevedih znancev, ki so potovali celo do Munchna) smo se učili, da je to dežela z veliko površino, kjer so vsi blond in zaviti v bunde. Zakaj bi človek rinil z našimi starimi avti tja gor, ko pa imamo srečanja vseokrog nas (celo v Sloveniji so bila baje že tri velika), pa še tako zelo drago je »na severu«, da niti za burek ne bi imeli. Ideja je za nekaj časa rahlo zamrla, iz naftalina pa sta jo potegnila Edo in Miran (to sta ta dva, ki zbirata 9000-ke, če ima volan na desni je zadetek v polno) nekje začetka 2007. Ko je začel »težiti« še Matija, sem imel vsega dovolj.

Ker smo skromen in varčen narod, smo se odločili, da gremo gor z večimi avti – vsak bi namreč rad peljal svojega SAAB-a v rojstno mesto. Kot mi nekateri očitajo, da vsakega zastrupim s SAAB-i, mi je tudi tokrat ratalo speljati dva nič hudega sluteča osebka na ta pota. Ekipi sta se pridružial še Tina in Žare z njuno moderno reinkarnacijo mamutovega mladiča, Alexom.

Sedaj so bile ekipe nekako formirane po treh avtih, Žare, Tina in Alex v 9k Aerotu, Matija in jaz v 99-tki ter Miran in Edo v 96-tki. Zelo ekonomično, res, haha.

Realizacija

No, skratka, do maja, ko smo imeli prvi in edini resni sestanek na temo popotovanja, se je ekipa nekoliko spremenila. Definirali smo različne variante poti, prenočitve ter določili naloge, ki jih mora vsak izvesti. Zadeva se je res zelo dobro obnesla, saj je prav vsakdo pristavil svoj piskrček k celoti. SAAB srečanje smo že v sami osnovi smatrali kot nekakšen dopust, zato smo tudi naš izlet v Trollhattan razširili (tako časovno kot krajevno). A več o tem kasneje. Mnogo kasneje.

Dobesedno sem od začetka maja vsak dan preverjal dogajanje na uradni strani srečanja, www.saabfestival.se. Seveda se človeku porajajo tudi pomisleki glede temperatur, cen kampov in vsega možnega. Da o bencinu (kot največjemu strošku) sploh ne govorim. No, stroške smo ocenili na cca. 500 EUR po glavi, kar se je izkazalo za...no ja, vsaj sanje zaenkrat še niso zakonsko opredeljene.

Kolega iz Kamnika je že prej obiskal Švedsko preko nekega študijskega programa, zato mi je dal kar nekaj zelo uporabnih napotkov. Recimo trajekt iz Nemčije na Dansko (Rostock-Gedser) bi nas prišel 156 EUR v eno smer. Druga, cenejša varianta vključuje 200 km daljšo vožnjo do nemškega Puttgardna, od koder vas trajekt odpelje proti neznosno mrzlemu severu za borih 56 EUR. Znajdete se v mestecu Rødby na Danskem. Od tam je bil plan iti na Švedsko preko 16 km dolgega mostu Öresund (The sound, zvok). Ker je 2.000km dolga pot preveč za dopustniško vzdušje, smo se odločili za nekoliko večje število postankov. Obenem smo hoteli videti tudi Berlin, do koder se lahko krene po »zahodni poti« mimo češke ali »vzhodno« skozi Dunaj, češko in potem v Nemčijo. Zaradi cenovne ugodnosti se seveda odločimo za češko. Datum odhoda določimo na 2.6.07 nekje med 03:00 in 03:30.

Medtem se Miran žal odloči, da krene z družino šele v ponedeljek. Še kar nekaj zadev je bilo potrebno urediti (rezervacije kampov, hotelov, ogleda tovarne,...), nakar me g. direktor pošljejo v Anglijo na nek sejem. Saj ne da bi imel kaj proti, ampak 1 teden pred odhodom na švedsko... Seveda je Matija želel, da zamenjam še nek ležaj, ker je škrtalo pri prestavljanju v vzvratno...poleg tega je moje dojemanje koledarja dokaj konfuzna zadeva in sem bil prepričan, da krenemo iz sobote (2.6.07) na nedeljo. V sredo, 30.5. je dotični SAAB zgledal še nekako takole:

No, na srečo je vse potekalo gladko, vključno s preventivnim servisom na Zračniku (Aero), tako da sta bila oba avta pripravljena za ekskurzijo, katere pot je zgledala takole:

Kot »poklicno deformiran« mehanik, sem seveda pripravil nekaj malega rezervnih delov in raznoraznih tesnilcev tekočin. Robert s Kop-Car se je trudil dobiti rdečo DI kasetko, kar mu sicer v danem času ni uspelo, ampak štejemo, kot da smo jo imeli s seboj.

Na dan odhoda iščem zloglasno in povsod oglaševano samonapihljivo blazino po vsem znani »več za Vas« trgovski verigi. Zakaj je to pomembno, boste izvedeli na koncu potopisa, haha.
Ker je odhod čez cca. 9 ur, se mukoma spravim spat...ob pol štirih zjutraj se vsi neprespani dobimo v Kamniku.

Matija zamuja. Kaj se je zgodilo? Kot vemo, je v naši ožji domovini praksa, da policija ustavi kogarkoli in kadarkoli se jim zazdi »kontrola prometa«. In kaj je bolj primernega, kot bleščeč starinski avto ob 02:00 sredi Ljubljane? No, ker ima Matija Avstrijsko vozniško in slovenske tablice, policaju ni bilo nič jasno. Matijino pojasnilo, da obstajajo pač izjeme, ga ni preveč vzradostilo, haha. Ko kriminalec Matija doda, da sedaj nima časa za zgubljati, ker gre na Švedsko, je policaj obrnil oči navznoter in zabrusil:
»Potem pa izginite že enkrat!«.

P.S. Datumi na vseh slikah so premaknjeni za (n=n+1), kar pomeni, da je 3.6.07 enako 2.6.07 Ura pa je prava, haha. In tako smo krenili čez Tuhinjsko dolino proti Mariboru in naprej proti avstrijski meji...seveda smo v Sloveniji še natočili gorivo in doživeli šok – 225hp Aero je žrl cca. 8L/100km, nama je 99-tka popila za 11L/100km bencina...jao, jao.

Nadaljevanje sledi čez nekaj dni...

Napiši komentar

Komentarje lahko pišejo samo registrirani uporabniki.